فن وتليفزيون

نوران وائل تكشف لـ«حصري 24» سر دخولها «الموديلينج» ومواصفات فتى أحلامها

كتب - أحمد حنورة

فتاة تألقت وتلألأت في عالم الموديلينج، وعلى الرغم من كونها صغيرة السن إلا أنها برزت مؤخرا في عملها، إنها نوران وائل، والتي فتحت قلبها لـ«حصري 24» في حوار خاص، وإلى نص الحوار :-

في البداية متى بدأت نوران وائل العمل في مجال الموديلينج؟

في شهر أكتوبر الماضي.. الفكرة جت في دماغي بعد ما خلصت امتحان الـSAT، ولقيت هيكون في وقت فاضي ليا كتير، وقلت هنزل شوت أشوف لو هيمشي تمام وجه الموضوع معايا جد، وجالي شغل كتير أوي في وقت صغير، ومشي تمام فتحمست للفكرة جداً وبخطط لحجات كتير إن شاء الله.

كم تبلغين من العمر؟

١٨ عاما.

نوران وائل
نوران وائل

لماذا أحببتِ هذا المجال؟

من وأنا صغيرة بحب جداً اتفرج على المودلز وإني أقلدهم في المشي، والصور واللبس، وكنت اقف قدام المراية كتير اعمل زيهم و بحب اني اتصور يعني لازم ديماً ألبس وأنزل أتصور في أماكن حلوة، بالبوزيز اللي بشوفها على يوتيوب، فأول ماجتلي الفرصة قولت أجرب، وجت معايا كويس جداً، وأول شوت عملته كان لبراند ملابس، واتبسطوا مني جداً ومصدقوش إن دي أول مرة، وده خلاني أتشجع والناس حبوا الشغل معايا الحمدلله.

نوران
نوران

ما هي آخر أعمالك؟

بعمل مودلنج في برامج علي قنوات cbc sofra وdmc مع رضوى الشربيني في برنامجها هي وبس، ده على cbc sofra، وعلى dmc بطلع في السفيرة عزيزة مع المذيعة جيسي زاكي، وسالي شاهين، وحضرت مهرجان وشوشة الأخير.

ما هي أعمالك القادمة؟

لسه في كذا عرض متقدملي وإن شاء الله هختار اللي يناسبني في الوقت المناسب.

ما هي مواصفات فتى أحلام نوران وائل؟

يكون بيلعب جيم أهم حاجة ويكون مهتم بمستقبله وطموح وطويل.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى